Geen producten (0)

Leveringsvoorwaarden


Alle bestellingen worden verzonden vanuit België. Onze "gewone" winkel werd gesloten omwille van de uitbouw van onze online aktiviteiten en op onze nieuwe vestiging is geen afhaaldienst voorzien. Bestellingen zelf afhalen is bijgevolg niet mogelijk. Alle bestellingen worden verstuurd met Bpost of ander transportbedrijf, en dit naar uw eigen adres, of een afwijkend leveringsadres naar uw keuze (binnen de EU).

 

Prijzen en artikelinformatie: alle prijzen en andere informatie op deze website zijn onder voorbehoud van zet-, vertaal- en tikfouten.

 

Je gegevens: Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het correct invullen van al je gegevens. Dat houdt ook in dat indien je op een ander adres wil laten leveren, je de naam van de persoon die daar woont (of het bedrijf dat op dat adres gevestigd is) dient in te vullen bij "leveringsadres" en niet jouw eigen naam. Een verkeerde naam op een juist adres kan ertoe leiden dat het transportbedrijf het pakket terug naar de afzender stuurt (naar ons dus), zonder het zelfs maar aan te bieden op het adres van de bestemmeling.

Wij nemen steeds voor alle bestellingen een deel van de kosten voor onze rekening. Maar indien wij omwille van foutief ingevulde gegevens een bestelling een tweede keer moeten opsturen, worden alle kosten van die tweede zending aan jou doorgerekend. De zending zal pas een tweede keer vertrekken nadat de betaling van de bijkomende kosten volledig op onze bankrekening is ontvangen.

Controleer dus goed al je gegevens, en kijk ook de volledige bestelling goed na, alvorens je ze doorstuurt. Mocht je bij de ontvangst van de bestellingsbevestiging merken dat je toch iets verkeerd hebt ingevuld, laat het ons dan zo snel mogelijk weten zodat we het nodige kunnen aanpassen.

 

Bestellen, betalen, pakket ontvangen: hoe werkt het?

In het kort:

1. Je plaatst een bestelling via onze website waarbij je tijdens het bestellen kan kiezen welke leveringsmethode en welke betalingsmethode je wil gebruiken. De methode die je kiest kan eventueel bijkomende kosten met zich meebrengen. Een overzicht daarvan vind je hier.

2. Wij bevestigen de bestelling per automatische e-mail met een bestel kenmerk (ordernummer) + alle nodige info voor het uitvoeren van de betaling.

3. Als je niet direct tijdens het bestellen hebt betaald, dan doe je de betaling via je eigen bank en vermeldt daarbij het bestelkenmerk (ordernummer) in de vrije mededeling.

4. Na ontvangst van je betaling, verwerken we de bestelling. Op het moment dat we met de verwerking van je bestelling beginnen krijg je daarvan een automatische mail toegestuurd.

5. Na verzending van het pakket krijg je nog een tweede automatische mail, zodat je weet dat je zending onderweg is. Hou in de gaten of het pakket binnen de vooropgestelde termijn geleverd wordt. Is het niet op tijd binnen, contacteer ons dan zo snel mogelijk zodat we kunnen opzoeken waar het zit.

6. Je ontvangt je pakje en controleert de inhoud meteen zodat je, indien er iets niet zou kloppen, ons direct kan verwittigen. (zie verder bij "terugzendingen")

 

Betaling:

Als je zelf via je bank de betaling uitvoert, let er dan goed op dat je het juiste bestelkenmerk (ordernummer) erbij zet, zodat we alles automatisch en snel kunnen koppelen. Op die manier zal je het bestelde op de snelst mogelijke manier ontvangen. Mocht je toch een vergissing hebben gemaakt, meld het ons dan zodra je het merkt.

 

Verzending:

Je bestelling wordt verwerkt en verstuurd nadat wij de betaling hebben ontvangen. We sturen jou een automatische e-mail zodat je weet dat het pakket onderweg is.

Knooppakketten zijn natuurlijk altijd te dik om door de brievenbus te passen. Alle bestellingen van deze artikelen worden bijgevolg steeds met traceercode verstuurd. Tijdens het bestellen kan je voor levering in België kiezen voor standaard levering of voor levering met handtekening bij ontvangst. Kies je voor standaard levering, dan wordt de bestelling verstuurd op jouw risico. Wij vervangen in geen enkel geval pakketten die onderweg gestolen of verloren worden. Kies je voor levering met handtekening, dan is je zending verzekerd en moet iemand tekenen voor ontvangst. De postbode mag deze pakketten dus niet zomaar achterlaten aan je deur, wat bij standaard zendingen soms wel gebeurt.

Belgische leveringen dienen op hun bestemming aan te komen binnen 1 werkdag na verzending. Indien een pakket niet binnen de normale termijn bij jou aangekomen is, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons zodat we kunnen opzoeken waar het zit. 

Leveringen in het buitenland (= buiten België): worden pas verzonden na voorafbetaling van het volledige bedrag op onze bankrekening. De pakketten worden altijd verstuurd met handtekening bij ontvangst. Er dient iemand aanwezig te zijn op het adres van bestemming. De levering duurt een paar dagen afhankelijk van je leveringsland.

Leveringen in een land dat niet in onze lijst voorkomt (maar wel binnen de landen van de Europese Unie): Neem vooraf contact op met ons via e-mail voor het tarief. Vermeld in die mail wel wat je had willen bestellen + je adres en eventueel afwijkende leveringsadres zodat we jou het correcte bedrag van de te betalen kosten kunnen melden.

Bestellingen met levering buiten de Europese Unie worden niet uitgevoerd.

 

Herroepingsrecht: Je beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen waarbinnen je de bestelling kan annuleren. Je kan dit herroepingsrecht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.

 

Behandelings-, administratie- en verzendkosten:
De eventuele bijkomende kosten zijn afhankelijk van het bedrag van je bestelling, de betalingswijze, en het leveringsland en worden degressief berekend (hoger artikelbedrag = lagere kosten door jou te betalen). 

Een tabel met overzicht van de kosten vind je hier. Terwijl je aan het bestellen bent, kan je de kosten die je zal moeten betalen op elk moment bekijken in het winkelwagentje.

 

Terugzendingen:

Ben je om een of andere reden niet tevreden over de aankoop, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons (best via e-mail). Je kan ons dan de geleverde goederen aangetekend binnen de 14 dagen na levering terugsturen.

Je dient de verzending voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden door ons niet aanvaard.

Kosten van terugzending worden door jou betaald en nadien door ons niet vergoed.

 

Artikelen die niet teruggestuurd kunnen worden:

- Artikelen die wij speciaal voor jou hebben besteld en die niet in ons normale assortiment zitten.

- Artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gesneden of gemaakt.

- Artikelen waarvan de verpakking werd geopend of beschadigd.

 

Teruggestuurde goederen dienen nog perfect verkoopbaar te zijn!

Om de kwaliteit van onze goederen te kunnen garanderen aanvaarden wij geen goederen waarvan de verpakking is geopend of beschadigd.

Indien de goederen in perfecte staat zijn kan je het bedrag van de goederen in mindering brengen van een nieuwe bestelling, of het bedrag laten overmaken op je bankrekening, naargelang hetgeen je zelf verkiest.
Voor terugbetaling voeg je het rekeningnummer (IBAN + BIC) + naam en adres van de rekeninghouder bij je zending. Bij ontvangst van je terugzending controleren wij de zending en indien ze aan de voorwaarden voldoet en je koos voor terugbetaling, zullen wij binnen de 3 volgende dagen het tegoed op je rekening overschrijven, eventueel verminderd met de gemaakte kosten.

Bij terugzending, om welke reden ook, dient altijd het kasticket of de factuur mee teruggestuurd te worden.

Wij vergoeden enkel de waarde van de goederen. Verzendingskosten van terugzendingen blijven voor jouw rekening. Bij een eerste terugzending nemen wij ook de kosten van de oorspronkelijke zending ten onzen laste. Bij herhaalde terugzendingen en misbruik, worden door ons gemaakte verzend- en administratiekosten van de oorspronkelijke verzending van de bestelling afgetrokken van de waarde van de teruggestuurde goederen.

Elke bestelling doorloopt verschillende controles, vooraleer ze verstuurd wordt. De kans op fouten is bijgevolg zeer klein. Is er ondanks deze grondige controle toch iets niet in orde met je levering? Meldt het ons dadelijk! Wij herstellen zo spoedig mogelijk de fout. Begin in geen geval een pakket te verwerken indien blijkt dat het niet volledig is!

 

Indien bij gegronde klacht een terugzending dient te gebeuren omdat wij een fout hebben gemaakt, vergoeden wij jou natuurlijk ook voor de gemaakte kosten van terugzending. Die terugzending dient dan wel volgens onze instructies en via het transportbedrijf van onze keuze te gebeuren. Let op: stuur nooit zo maar een (gedeelte van een) levering terug zonder vooraf contact hebben gehad met ons. Stuur ons eerst een mail en zeg ons over welke bestelling het gaat (ordernummer) en wat je wil terugsturen zodat je geen nutteloze kosten maakt.


Aansprakelijkheid: Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die zou voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de artikelen die wij verkopen.

 

 

 

 

 

 

Facebook Pinterest Twitter